Hoya BlueControl

Lang leven het digitale tijdperk! Dankzij toestellen zoals smartphones, tablets, laptops en flatscreen tv’s kunnen we tegenwoordig alles. We werken, leren en ontspannen ons met digitale toestellen van ‘s morgens vroeg tot s’avonds laat.
Uit onderzoek is gebleken dat ruim een derde van de volwassenen 4 tot 6 uur per dag gebruik maakt van digitale media. Al de uren die we op digitale media spenderen, zorgen voor een extra belasting van onze ogen. Omdat we veel op een korte afstand werken, worden onze ogen gedwongen om zich voortdurend opnieuw scherp te stellen bij het omschakelen tussen afbeeldingen, illustraties en tekst. Dit vaak zelfs tegen hoge snelheden waardoor er allerlei klachten kunnen ontstaan!

Beeldschermen hebben één ding gemeen: ze stralen allemaal een hoge intensiteit blauw licht uit. Blauw licht is een natuurlijk verschijnsel en maakt deel uit van daglicht. Dit licht helpt ons om wakker te blijven. Buitensporige hoeveelheden kunnen vanwege de hoge intensiteit leiden tot overbelaste ogen, vermoeidheid en slapeloosheid. Onderzoek toont aan dat 83% van de brildragers last heeft van zijn ogen na het gebruik van digitale toestellen.

De Nederlandse Vereniging voor Slaap/Waak onderzoek (NSWO) kwam begin 2013 met de conclusie dat er een verband is tussen computer- of tabletgebruik en slaaptekort. Zo hebben kinderen die voor het slapengaan nog met hun computer of tablet actief zijn, langer nodig om de slaap te vatten. Nadien hebben ze het vaak moeilijker om op te staan of krijgen ze last van oververmoeidheid.

Met BlueControl biedt HOYA een oplossing voor deze problemen. BlueControl is een transparante coating voor brillenglazen die het blauwe licht dat door beeldschermen wordt uitgestraald neutraliseert, waardoor vermoeidheid en overbelasting van de ogen wordt voorkomen. Bijkomende voordelen zijn vermindering van de lichtschittering en slapeloosheid, en een scherper contrast. Ogen blijven niet alleen in een betere conditie, maar kijken wordt comfortabeler en kleuren krijgen een natuurlijker karakter.

In de pers: Het Nieuwsblad

 

2017-01-26T14:52:21+00:00 juli 24th, 2013|Glazen|0 Reacties

Geef een reactie